Dragon Guide (polish)

From Encyclopedia Draconica
Jump to: navigation, search

Gratulujemy ukończenia procesu Wylęgu!

Bycie dorosłym Smokiem to świetna zabawa. Zwycięstwo w losowaniu i zakup własnego smoczego jaja jest wielkim osiągnięciem, a rolą niniejszego przewodnika jest tego docenienie, poprzez wyjaśnienie unikalnych cech, które posiadłeś i które odróżniają Cię od Hatchlingów i Wyrmlingów.

Contents

Wstęp

Zanim zaczniemy musisz wiedzieć, że:

Twój nowy awatar

Oczarowały Cię Smoki? Spędziłeś weekend na ceremonii Wylęgu? Udało Ci się stawić czoła oszalałemu tłumowi i zwyciężyć?

TAK!!!

Te kilka chwil między momentem zapłacenia 3500L$ a otrzymaniem przedmiotu jest pełne narastającego napięcia. Ale udało się! W Twoim inwentarzu pojawiło się smocze jajo i HUD. Jeżeli to nie nastąpiło, to sugerowałbym cierpliwość. Daryth jest osobą zaangażowaną i uczciwą. Po ceremonii Wylęgu starannie przegląda historię transakcji i na pewno otrzymasz swoje jajo lub pieniądze z powrotem, zatem spróbuj się odprężyć i czekaj cierpliwie.

Jajo pęka!

Tak jak w przypadku innych smoczych awatarów, pierwszym krokiem jest położenie na ziemi jaja i wypakowania zawartości. Nie rób tego w Katedrze i okolicach! Podczas uroczystości Wylęgu jest tu sporo gości i Twoje działania zwiększają zwłokę (lag) symulatora, co jest odczuwalne dla wszystkich. W skrajnym przypadku może to spowodować nawet jego zawieszenie. Najlepszym miejscem do tego celu jest Piaskownica. Znajdziesz tam Przewodników, Mentorów oraz Strażników, którzy Ci pomogą.

Sposób postępowania jest następujący:

  1. Połóż jajo na ziemi.
  2. Dotknij je. Spowoduje to wyświetlenie niebieskiego okna dialogowego z kilkoma przyciskami.
  3. Jeśli jest to Twój pierwszy Wyrm - powinieneś go zarejestrować. Kliknij przycisk Register, a następnie wykonaj polecenia, które pojawią się na ekranie.
  4. Aby wypakować zawartość jaja wybierz przycisk Unpack. Spowoduje to przekazanie do Twojego inwentarza folderu z elementami awatara oraz drugiego - z dodatkami (Extras).
  5. Gdy to nastąpi podnieś z ziemi swoje jajo (Take) lub je usuń (Delete). Smoki nie śmiecą :).

Zakładanie awatara

Przeistaczanie się w Wyrma wygląda identycznie jak dla innych smoczych awatarów. Jeśli jest to "Twój pierwszy raz" - powinieneś zrobić zapasową kopię postaci, którą właśnie nosisz. Sposób tworzenia kopii bezpieczeństwa jest opisany na stronie From Human to Dragon and Back Again (polish).

Gdy wykonasz kopię, odszukaj w swoim inwentarzu folder o nazwie Dragon Avatar lub podobnej i przeciągnij go na swojego awatara. Po kilku chwilach zaczniesz się przeistaczać w ogromnego Smoka. Te awatary są naprawdę duże, zatem pamiętaj by zapewnić dla nich sporo miejsca.

Smocze życie

Wyrm jest największym smoczym awatarem. To potężny, budzący grozę potwór zarazem dumny i nobliwy. I chociaż zwykłe łuski na początku mogą budzić Twoje zdziwienie - przyzwyczaisz się. Wszystkie jego elementy składają się na dostojeństwo sięgające niebios Second Life.

Poruszanie się

Rozmiar Wyrmów powoduje, że domyślne ustawienie kamery Second Life będzie niezdatne do użytku. Jest prosty sposób, by temu zaradzić:

  • Jeśli masz mysz z kółkiem - po prostu nim pokręć do siebie, żeby oddalić kamerę. Ustawienie zostanie zapamiętane i utrzymane, gdy będziesz się poruszać.
  • Jeśli nie masz takiej myszy - użyj opcji Zoom z menu rozwijalnego View znajdującego się na pasku, na górze ekranu.

Następna rzeczą, którą zapewne zauważysz jest fakt, że awatar posiada wiele wystających części, jak skrzydła i ogon. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie zmieści się on tam, gdzie zazwyczaj bez problemu mieściła się Twoja poprzednia postać, ale jest to tylko złudzenie. Daryth przewidziała ten fakt i wiele smoczych części ma ustawioną opcję phantom, co umożliwia ich przenikanie przez inne obiekty. Mówiąc wprost: wystające części Smoków przenikają przez ściany oraz inne obiekty, i tylko centralna jego część jest wrażliwa na kolizje z przedmiotami. Dzięki temu zmieścisz się wszędzie.

HUD

HUD (Head-up Display) to potężne narzędzie, które uwalnia prawdziwy potencjał smoczych awatarów. Niektóre jego możliwości to:

  • Zmiana tekstur i kolorów wszystkich elementów Smoka. Pozwala to na dopracowanie własnej niepowtarzalnej postaci, która odzwierciedli Twoją osobowość i da szansę pokazania innym Smokom Twoich zdolności.
  • Aktywacja smoczej aury i oddechu - charakterystyczne w zależności od gatunku.
  • Uaktywnianie wydawanych przez Smoka odgłosów.
  • Animowanie Smoka (zwijanie i rozwijanie skrzydeł, prostowanie i zawijanie ogona).

Aby zasięgnąć więcej informacji, zapoznaj się z zawartością strony Dragon HUD (polish).

Kopiowanie i modyfikacja

Przy tak dużych możliwościach konfiguracji łatwo jest dopasować swojego awatara do konkretnych potrzeb. Zapewne Twoje upodobania są zmienne - w zależności od: nastroju, pory dnia lub charakteru wydarzenia, w którym uczestniczysz. Mam dla Ciebie świetną wiadomość: Smok posiada aktywny atrybut COPY, co oznacza, że możesz go bez ograniczeń kopiować. Każdą z kopii możesz dopracować na różne sposoby i przechowywać je w osobnych folderach. Kopiowanie może być przeprowadzone dwojako: możesz skopiować cały folder wewnątrz Twojego inwentarza lub wypakować jego elementy z jaja, tak jak to uczyniłeś za pierwszym razem. Druga metoda jest użyteczna, gdy stracisz jakąś część, albo coś przestanie działać prawidłowo.

Możliwość kopiowania jest aktywna również dla smoczych jaj. Wiele Smoków zwykło dekorować nimi swoje groty, jaskinie i jamy, mając jednocześnie zapasowe jajo w inwentarzu.

Dodatki

Każdy awatar jest dostarczany wraz z zestawem wyposażenia dodatkowego. Niektóre z jego elementów są typowe dla wszystkich gatunków, niektóre zaś - specyficzne dla konkretnych odmian. Zawsze po zakupie powinieneś sprawdzić zawartość folderu Extras, który je zawiera. Niektóre z typowych dodatków opisane są poniżej.

Pozowanie (Dragon stand)

Czasami zachodzi potrzeba unieruchomienia Smoka. O ile istnieje wiele urządzeń tego typu dla istot dwunożnych, to z czworonogami jest już gorzej. Postument do pozowania dla Smoka dostarczany jest w komplecie z awatarem. Aby go użyć, połóż postument na ziemi i stań na nim klikając prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję Stand z menu. Narzędzie to jest bardzo przydatne przy wykonywaniu modyfikacji Smoka przy pomocy HUDa albo przy tworzeniu dla niego ekwipunku. Pamiętaj proszę, żeby - jeśli jesteś w miejscu publicznym - po skończeniu używania zabrać postument ze sobą (Take) lub go usunąć (Delete).

Siodło (Saddle)

Kolejnym ciekawym dodatkiem jest siodło. Dzięki niemu możesz zabierać swoich przyjaciół na przeloty Twoim Smokiem nad Wyspami lub innymi miejscami Second Life. Aby użyć siodła, połóż je na ziemi i usiądź na (zazwyczaj większej) kuli z etykietą Dragon (kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Fly z menu).

Gdy to uczynisz automatycznie przejdziesz do trybu lotu (Fly), a Twój pasażer będzie mógł w analogiczny sposób zająć miejsce na drugiej kuli. Gdy znudzi Cię królowanie w przestworzach po prostu z niego wstań (naciśnij przycisk Stand up na dole ekranu). Po użyciu nie zapomnij zabrać ze sobą siodła (Take) lub go usunąć (Delete).

Aby zasięgnąć więcej informacji, zapoznaj się z zawartością strony Dragon FAQ (polish).

Punkt widzenia (Camera)

Opisany wcześniej trik ze zmianą punktu widzenia czasami w przypadku największych Smoków powoduje dziwne zachowanie. Gdy ustawisz kamerę na tyle daleko żeby widzieć, co się dzieje przed Tobą - okazuje się, że wszystko jest bardzo pomniejszone. Do Smoków dołączany jest specjalne narzędzie, które umożliwia zmianę domyślnej pozycji kamery tak, żeby tej sytuacji zapobiec.

Smoczy skarb (Dragon horde)

Smoki uwielbiają dekorować swoje gniazda i domy szlachetnymi kruszcami i klejnotami. Podstawowy zestaw dołączany przy zakupie dorosłego Smoka składa się z:

Dzięki tym elementom możesz wyreżyserować własną smoczą scenkę. Może chcesz zbudować sobie złote łoże? Albo wylęgarnię Smoków?

Wyspy

Przyjemność z bycia Smokiem nie kończy się na samym awatarze. Wielu uważa, że od niego właśnie się zaczyna. Smocza Społeczność składa się z miłych, pomocnych, utalentowanych i lubiących zabawę członków. Prócz tego na Wyspach Smoczych jest wiele miejsc wartych odwiedzenia.

Smocza Społeczność

Aspekt społeczny na Wyspach jest sprawą kluczową. Uczestniczenie w tutejszym życiu jest nie tylko zabawne, ale i nagradzane. Jest tu wiele miejsc do zobaczenia i spotykania się. Wiele Smoków gromadzi się w Głównej Komnacie Katedry - być może wiedzione instynktem stadnym. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. W końcu to poniekąd tu większość z nich przyszła na świat.

Kolejnym miejscem, które przyciąga Smoki jest Piaskownica. Należy jednak wspomnieć, że jest ona przeznaczona przede wszystkim do budowania a dopiero potem - do innych celów.

W miejscach tych organizowane są również cykliczne imprezy. Są one ogłaszane na panelu News & Events Forum Council of Wyrms.

Na Wyspach organizowane są również rozmaite zawody: tematyczne, związane z wydarzeniami (np. popularny Halloween Costume Contest) albo po prostu - dla samego współzawodnictwa. Zawody są ogłaszane na stronie Isle Contests. Dyskusje na ich temat prowadzone są również na Forum.

Inne miejsca warte odwiedzenia to Targowisko Główne oraz duże mieszkalne wyspy Lethe i Lyre, na których - jeśli masz szczęście - możesz wynająć jaskinię!

Przynależność do Rad Smoków

Rady Smoków to grupy zrzeszające posiadaczy różnych gatunków smoczych awatarów. Członków dobiera się ze względu na ich stan posiadania. Są to:

Przynależność do nich nie ma jedynie charakteru prestiżowego, ale stanowi też upoważnienie do czynnego uczestniczenia w pewnych aspektach życia na wyspach. Należą do nich:

  • Prawo głosu w wyborach przy podejmowaniu ważnych decyzji.
  • Upoważnienie do uczestnictwa w imprezach przeznaczonych wyłącznie dla Smoków.
  • Otrzymywanie na bieżąco ważnych informacji związanych ze smoczym życiem.
  • Okazanie Twojej sympatii do Smoków.
  • Możliwość zakupienia dowolnego smoka w dowolnym czasie ze specjalnym rabatem na Wyrmlingi i Wyrmy (zobacz Nieograniczone zakupy poniżej).
  • Możliwość nabycia wydań specjalnych Smoków dostępnych tylko dla członków Rad (zobacz Wydania specjalne poniżej).

Dorosłe Smoki zrzeszone są w Radzie Smoków (Council of Wyrms). Aby do niej przystąpić niezbędne jest zarejestrowanie jaja.

  1. Połóż jajo na ziemi.
  2. Dotknij je. Spowoduje to wyświetlenie niebieskiego okna dialogowego z kilkoma przyciskami.
  3. Kliknij przycisk Register, a następnie wykonaj polecenia, które pojawią się na ekranie.

Jeżeli nie otrzymasz zaproszenia do grupy w ciągu 24 godzin - skontaktuj się przez z Przewodnikiem, Mentorem lub Strażnikiem, którzy pomogą Ci je uzyskać.

Nieograniczone zakupy

Chyba najbardziej ekscytującą wiadomość zostawiłem na koniec.

Przez procedurę Wylęgu przechodzi się tylko raz. Kiedy zostaniesz dorosłym Smokiem i wstąpisz do Rady - nigdy już nie będziesz musiał czekać w kolejce na zakup Wyrma! I nie tylko to. Otrzymasz też rabat przy zakupie Hatchlingów, Wyrmlingów i Wyrmów!

Sprzedaż Smoków członkom Rady

Będąc członkiem Council of Wyrms możesz nabyć każdy z trzech rozmiarów Smoków bez żadnych ograniczeń, niezależnie od aktualnej dostępności jaj. Jeżeli spodoba Ci się jakiś egzemplarz - po prostu możesz go kupić ze specjalnym upustem.

Aby automat sprzedający rozpoznał, że jesteś członkiem Rady Smoków, musisz ustawić grupę Council of Wyrms jako aktywną a następnie udać się do Katedry. Do momentu zapłaty - automatu sprzedającego używa się w normalny sposób. Przy płaceniu - zamiast używać przycisków Fast Pay wpisz kwotę ręcznie - zgodnie z typem awatara, jaki chcesz kupić (szczegóły dotyczące poszczególnych cen i upustów znajdziesz w cenniku).

Gdy wpiszesz cenę i naciśniesz Pay w twoim inwentarzu pojawi się nowo zakupiony awatar. Prosimy żebyś nie brał ponownie udziału w uroczystości Wylęgu. Robiąc to - niepotrzebnie odbierasz szansę innym. Używając opisanej wyżej metody możesz w dowolnym momencie kupić tyle awatarów, ile sobie życzysz. Na dodatek na większość z nich otrzymujesz upust.

Wydania specjalne

Co jakiś czas pojawiają się nowe awatary Smoków, dostępne jedynie dla członków Council of Wyrms, jak na przykład Tiamat (do nabycia w Katedrze) albo smoki gatunków Cave i Bone autorstwa Teravusa Ousleya dostępne na Targowisku Mieszkańców.

Automat sprzedający awatary Smoków gatunku Bone

Wszystkie opisane tu powody sprawiają, że bycie dorosłym Smokiem jest czymś nadzwyczajnym.